niedziela, 19 listopada 2017

Zły. Leopold Tyrmand. Audiobook

TYTUŁ: Zły
AUTOR: Leopold Tyrmand
WYDAWNICTWO: Audioteka.pl, Matthew Tyrmand LLC 
GATUNEK: literatura współczesna
Czas słuchania: 38 godzin, 29 minut
Czyta: Adam Ferency


Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek

"Książka – legenda".
"Najpoczytniejszy kryminał napisany w czasach PRL-u".
"Niezwykle inteligentny opis Polski Ludowej".
"Największy sukces wydawniczy powojennej prozy polskiej".
"Powieść kultowa".
"Klasyka klasyki".
Takie to opinie znalazłam o tej książce.
I całkowicie się z nimi zgadzam.
Sama treść ciekawa, ale pan Ferency przeczytał ją w sposób rewelacyjny. Jak dla mnie jest to wartość dodana. Panie Ferency! Kłaniam się w pas! Świetna robota!
 
Jest to jeden z najdłuższych audiobooków jakie udało mi się spotkać. Ale co się dziwić, skoro wersja papierowa książki liczy 760 stron. Wspaniałe tło dla nudnych zajęć domowych.
 
Powojenna Warszawa, główna bohaterka tej powieści jest odmalowana bardzo sugestywnie. 
Półświatek stolicy pokazany z przymrużeniem oka.
Codzienne życie mieszkańców podane humorystycznie.
Realia socjalizmu ukazane perfekcyjnie.
To moje pierwsze spotkanie z autorem.
Jestem zauroczona.
I napiszę to publicznie: ZAZDROSZCZĘ! Chciałabym tak umieć ubierać myśli w słowa. Tak świetnie oddawać klimat tamtych lat. Tak ironicznie i z przekąsem pisać! To są moje klimaty i mój styl!
 
Bardzo polecam!
 
PS. Wszyscy współcześnie piszący "kryminaliści"! Zanim cokolwiek napiszecie, to radzę przeczytać "Złego". Mistrzostwo w swoim gatunku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...