wtorek, 19 grudnia 2017

Cela. Jonas Winner

TYTUŁCela
AUTOR: Jonas Winner
WYDAWNICTWO: Initium
GATUNEK: thriller
STRON: 400
Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek


Sięgnęłam po tą tegoroczną premierę z kilku powodów. Między innymi dlatego, że czytałam o niej bardzo skrajne opinie. Jedni bardzo na "tak", inni bardzo na "nie". Postanowiłam sprawdzić jaka to książka dzieli tak czytelników.

Trudno napisać o treści nie zdradzając istotnych wątków fabuły. 
Sammy to chłopiec, który przeprowadził się z rodzicami do Berlina. Zamieszkują w wielkiej willi. Ojciec jest kompozytorem i pracuje w domu, a matka śpiewa w operze.  Jest początek wakacji i chłopiec się nudzi. Spędza całe dnie buszując po domu i ogrodzie. Pewnego dnia znajduje tajemne wejście.
I tu zaczynają się "schody". 
Kogo widział Sammy? Czy w ogóle kogoś widział?
Czy ojciec jest podejrzany czy winny?
Co chłopiec widzi, a co mu się tylko wydaje?

Autor tak poprowadził fabułę, że nie mogłam się oderwać od czytania. A potomstwo moje stało nade mną i jęczało, że głodne ;)
Były momenty, że już nie wiedziałam kto co widzi, a kto ma omany. Kogo podejrzewać, a kto "ściemnia". Winner kluczył, podsuwał mylne tropy, "wpuszczał w maliny", skłaniał do zastanowienia.
Klimat też mnie wciągnął: stara willa, duży ogród, tajemnicze przejścia, mroczne schrony i strych pełen skarbów. Do tego niepokojąca historia rodziny, która poprzednio zamieszkiwała dom i sąsiad-prokurator. 
No i zakończenie! Jak dla mnie petarda. Podczas czytania przewinęło mi się kilkanaście możliwych finałów, ale takiego to się nie spodziewałam. Po przeczytaniu musiałam "odsapnąć" chwilę dla wyrównania oddechu.

Podsumowując: pomysł na fabułę dobry, poziom zaciekawienia duży, klimat tajemniczości odpowiedni, zabawa "w kotka i myszkę" autora z czytelnikiem super, zakończenie ekstra. Cóż chcieć więcej od thrillera?
Mnie już nic więcej nie trzeba.
Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...