niedziela, 17 grudnia 2017

Dziewczyna #9. Tami Hoag

TYTUŁDziewczyna #9
AUTOR: Tami Hoag
WYDAWNICTWO: Harlequin Polska
GATUNEK: kryminał
STRON: 412


Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek




Jeśli masz w domu nastolatka i uwielbiasz kryminały, to jest to książka idealna dla Ciebie.
Dlaczego? Czytaj dalej.

To moje pierwsze spotkanie z autorką. I mega zaskoczenie. Zastanawiam się dlaczego wcześniej na nią nie trafiłam. Pisarka ta zaintrygowała mnie maksymalnie. I choć okładka nie zachęca do sięgnięcia po tę książkę, to ja będę Cię namawiać.

Dostałam wszystko czego oczekuję od kryminału:

* jest trup (lub trupy) i próby odnalezienia sprawcy,
* jest rozbudzone zaciekawienie czytelnika, a czasami nawet napięcie,
* napisane tak, że książka sama się czyta,
* bohaterowie czyli śledczy, to ludzie z krwi i kości, a nie idealnie postacie: mają problemy i w pracy, i poza nią,
* rozbudowane tło obyczajowe,które skłania do wielu przemyśleń,
* są makabryczne opisy zwłok,
* narracja prowadzona na kilka głosów,
* autorka podsuwa wiele tropów, ale i tak zakończenie zaskakuje, a to lubię.

Mnie, oprócz wątku kryminalnego, bardzo zaintrygował wątek obyczajowy. A ponieważ sama jestem matką dwóch nastolatków, to temat skłonił mnie do zastanowienia nad kilkoma sprawami. Bohaterami tej powieści jest młodzież. Ich życie, kontakty z rówieśnikami i rodzicami. A także problemy takie jak: akceptacja w grupie, samoakceptacja, tatuaże dla nieletnich, rodzice i ich zapracowanie, miłość do dziecka i miłość do partnera, rodziny "patchworkowe", molestowanie seksualne, media społecznościowe i szkoły na dzieci wybitnie zdolnych. I choć mnogość tematyki może przerażać, to zapewniam, że autorka świetnie sobie poradziła sobie z całością.

I teraz pytanie zasadnicze: co  Ty, Rodzicu, wiesz o swoim nastoletnim dziecku?

Świetny kryminał. Mnie nasuwa się porównanie do innej książki: "Dobra matka" Małgorzaty Rogali. Tam, też obok wątku kryminalnego, było bardzo ciekawe tło obyczajowe.
Obie te powieści skłaniają do zastanowienia się nad tym, co oznacza bycie rodzicem dorastającego dziecka w obecnych czasach.

Polecam. Obie te książki. Ku przestrodze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...