sobota, 14 października 2017

Początek. Dan Brown

TYTUŁ: Początek
AUTOR: Dan Brown
WYDAWNICTWO: Sonia Draga
GATUNEK: Literatura współczesna/obyczajowa
                                                                    STRON: 576

Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek



Nie rozsiadajcie się!
Dziś będzie krótko!
"Początek" to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku.
Przeczytałam wszystkie książki Browna wydane w Polsce i dołączyłam do grona fanek.
Jak ja czekałam na tę premierę! Jak czekałam...
I co dostałam?
Powtórkę z rozrywki. Niestety!
Jest Robert Langdon, jest jego piękna towarzyszka, jest zagadka do rozwiązania, są tajemnice i różnorodne teorie spisków dziejowych. Czyli wszystko wskazuje na to, że to mieszanka dla mnie.
I co z tego miksu wyszło?
Dla mnie wyszedł koktajl tak zepsuty, że bardziej się nie da.
Temat ciekawy, ale podany bez "iskry" i elementu zaciekawienia.
Bohaterowie "sztywni" i nadzwyczajnie nudni.
Akcja niby się toczy, ale tak jakoś bez przyspieszonego oddechu czytelnika.
Autor "pojechał po schemacie" czyli miało być wszystko to, co lubię, a wyszło...nudno...
W trakcie czytania ziewałam, po prostu.

Traktuję książki Browna jak czystą rozrywkę z walorem edukacyjnym. I ten wątek edukacyjny mnie się spodobał najbardziej. Sporo o historii Hiszpanii, rozwoju nauki, o sztuce. I to do mnie trafiło.
Książka pozostawiła mnie z pytaniami, a to lubię.

"Skąd pochodzimy?
Dokąd zmierzamy?"

Pytania, które ludzkość zadaje sobie od dawien dawna.

I pytanie: z czego mógłbyś zrezygnować: z nauki czy z wiary?

Przeczytałam tylko dlatego do końca aby dowiedzieć się jak skończy się ta historia.
I kolejne rozczarowanie...

I teraz zastanawiam się: czy formuła Browna się wypaliła czy ja już się zmanierowałam/zestarzałam?

Czytajcie!
Może kogoś zachwyci.
Ja jestem na nie.

2 komentarze:

  1. Jestem blisko końca i niestety mam podobne odczucia do Twoich. Niby akcja się toczy, ale nie porywa jak w poprzednich książkach...;)

    Pozdrawiam
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...