wtorek, 31 października 2017

Podsumowanie pierwszego półrocza istnienia bloga: 30.04.17-30.10.17

Właśnie mija pół roku od momentu kiedy założyłam bloga.
Czas na małe podsumowania.

Pierwszą przeczytana książką był reportaż Kamila Bałuka "Wszystkie dzieci Louisa".  Lektura wstrząsająca, bo na faktach opowiadająca o wielu ludzkich tragediach. W moim rankingu zajmuje I miejsce w kategorii NAJLEPSZY REPORTAŻ.



W kategorii ODKRYCIE PÓŁROCZA I miejsce zajmują audiobooki. Nie jakiś konkretny, ale ta forma zapoznawania się z literaturą. Można słuchać prowadząc auto (idealne rozwiązanie na wakacyjne podróże), podczas prac w ogrodzie lub porządków domowych. Do tej pory bardzo się wzbraniałam (przyznaję: głupia ja) przed książką czytaną przed lektora. A teraz pokochałam. A jak się jeszcze trafi na lektora, którego głos nas uwodzi, to już nic tylko sprzątać i słuchać... { ja tak miałam z "Zapachem suszy" Tomasza Sekielskiego, gdzie lektorem był sam autor}.



















Kategoria  "CHUSTECZKOWA KSIĄŻKA" czyli książka, której nie da się czytać bez uronienia choć jednej łezki. W tej kategorii mam dwie książki: "A między nami wspomnienia" Gabrieli Gargaś i "Niemka"Armando Lucasa Correa.  Obie wzbudzają dużo emocji, poruszają ważne tematy i długo "siedzą w głowie".





W kategorii BARDZO UDANY DEBIUT I miejsce zajął Max Czornyj z książką "Grzech". Dostałam w tej książce wszystko to, co lubię. Było napięcie, była ciekawość, były "obrzydliwości". Przyspieszone bicie serca i wyobraźnia pracująca na najwyższych obrotach. Brawo!



Do  kategorii PORAŻKA "załapały się" : "Zapisane w wodzie" Paula Hawkins i 
"Za zamkniętymi drzwiami" B.A. Paris. To są, dla mnie przynajmniej, przykłady, że reklama dźwignią handlu. Czyli wiele hałasu o nic. Miało być WOW, a było "takie se".




I na koniec moja ulubiona kategoria SKOŃCZYŁAM CZYTAĆ KSIĄŻKĘ, A NADAL O NIEJ MYŚLĘ. Tu też dwie lektury: "Nakarm mnie" Julita Strzebecka i "Łąka umarłych" Marcin Pilis. Książki poruszające bardzo różne tematy. I skłaniające się do zastanowienia..



Jak się okazuje to było bardzo owocne pół roku. Oby tak dalej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...