piątek, 3 listopada 2017

Sekret, którego nie zdradzę. Tess Gerritsen

TYTUŁ: Sekret, którego nie zdradzę
AUTOR: Tess Gerritsen
WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Albatros
GATUNEK: thriller/kryminał
               STRON:  383 
Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek
    




                                                                                                                                                               Dziś pisze ja, fanka autorki. Nie będzie obiektywnie.
 Ale za to będzie krótko.
Ciężko napisać o tej książce coś więcej, żeby nie zdradzić istotnych wątków fabuły.
Postaram się przekazać Ci tak swój zachwyt, żeby nie zepsuć radości z czytania. Bo mam nadzieję, że uda  się Ciebie nakłonić do przeczytania tej książki.

Startujemy:

* Ta książka to część cyklu z doktor Maurą Isles i detektyw Jane Rizzoli, więc zalecam czytać po kolei. Choć każda część to osobna historia, to powiązane są ze sobą motywem z prywatnego życia obu pań.

* Autorka, jak zwykle, podsuwa wiele wątków i kiedy już myślisz, że wytypowałeś sprawcę, to dostajesz pstryczka w nos.

* Tess świetnie buduje napięcie i rozbudza ciekawość. Czyta się z zapartym tchem i przyspieszonym biciem serca.

*A ponieważ pisarka jest z wykształcenia lekarką, to jej opisy zwłok, "flaków i innych obrzydliwości" są bardzo realistyczne. Bardzo trafiają w mój gust.

*Przemawia do mnie też aspekt edukacyjny: wpływ pewnych środków medycznych czy działanie wymiaru sprawiedliwości. Także elementy związane z symboliką religijną i życiem męczenników.


* Zakończenie zaskakujące. Różne opcje obstawiałam, ale do ostatnich stron nie zgadłam kto jest mordercą.

*Akcja toczy się dwutorowo i jest przedstawiana z dwóch punktów widzenia. I tak na prawdę do końca nie wiedziałam o co chodzi: kto jaką rolę odgrywa  w tej historii.

*Lubię czytać o życiu prywatnym obu pań. Jak rozwijają się ich związki i jakie mają problemy. Te fragmenty przypominają mi, że patolog i detektyw, to też człowiek.

Miało być krótko, a wyszło jak zawsze.

Czyli jednym słowem: polecam.

PS. Zdjęcie nawiązuje do treści. Pierwsza ofiara została znaleziona z "obustronnym wyłuszczeniem gałek ocznych".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...