środa, 31 stycznia 2018

Co mi dolega? Poradnik skutecznego leczenia dietą. Bożena Kropka

TYTUŁCo mi dolega? Poradnik skutecznego leczenia dietą.
AUTOR: Bożena Kropka
WYDAWNICTWO: Znak
GATUNEK: poradnik 
STRON: 342


Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek



Rzadko sięgam po poradniki. Wychodzę z założenia, że aby napisać poradnik trzeba być ekspertem w swojej dziedzinie, a nie każdy fachowiec potrafi mówić/pisać dla laika. Boję się specjalistycznego bełkotu i tyle. 

Ale po lekturze tej książki czuję się usatysfakcjonowana.
W kilku krótkich słowach o zaletach:
* prosty język i wszystko napisane ciekawie i logicznie
* rozdziały ułożone tak, że jeden wynika z drugiego, np. zanim zaczniemy leczenie dietą poznajemy układ pokarmowy, znaczenie flory bakteryjnej itd.
*rozdziały pogrupowane tematycznie, np. nietolerancje pokarmowe, rola układy pokarmowego.
*duża ilość tabel i różnych zestawień powoduje, że wszystko jest przejrzyste.
*autorka przytacza też różne przypadki chorób, które spotkała na swojej drodze jako diagnosta.
*na końcu książki ciekawe przepisy, interesujące jadłospisy, dzienniczek żywienia.
*mnie najbardziej zainteresował rozdział: Badania-droga do trafnej diagnozy. Zapisałam sobie kilka informacji.

Polecam wszystkim, którzy cierpią na choroby układy pokarmowego. Ale też tym, którzy ciekawi są jaki wpływ ma dieta na nasze samopoczucie. 

PS. Kilka zaleceń żywieniowych z tej książki znałam już wcześniej. I jestem przykładem na to, że można żyć bez cukru. Da się! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...