sobota, 3 marca 2018

Surogatka. Louise Jensen

TYTUŁSurogatka
AUTOR: Louise Jensen
WYDAWNICTWO: Burda Książki
GATUNEK: thriller
STRON: 400

Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek



Dziecko.Marzenie wielu.
 Macierzyństwo potraktowane jako spełnienie życia.No kto zrozumie matkę?...

Kiedy czytałam tej autorki "Prezent" moje myśli wciąż kłębiły się i nie dawały mi spokoju.I to samo było z tą książką.Nie mnie oceniać chęć bycia matką za wszelką cenę. Mnie życie oszczędziło takich dramatów.Ale znam kilka osób i wiem, że dla wielu kobiet jest to życiowa tragedia...

Nick jest developerem i wraz Richardem, prawnikiem,  prowadzą fundację.
Kate pracuje w tej fundacji, która pomaga osobom po udarach.  Nie mogą mieć dzieci i decydują się na adopcję zagraniczną. Niestety, 2 próby są nieudane,
Lisa zostaje surogatką dla Kate.
Lisa i Kate przyjaźniły się od dziecka, tak samo jak Nick i Richard.
Kate kochała się w bracie Lisy. Ale Jake nie żyje.

To tak w skrócie można przedstawić fabułę. W bardzo dużym uproszczeniu.
Ale ta książka jest z kategorii nieodkładalnych.  Dlaczego? Z kilku powodów.

Temat surogacji jest tu dla mnie kluczowym tematem. Jetem matką i nie wyobrażam sobie,  że miałabym oddać dziecko, które urodziłam. Z dużym zaciekawieniem czytałam o matce zastępczej i rozterkach Kate. Myśli krążyły jak szalone...

Temat tajemnic z przeszłości poprowadzony tak, że trudno się oderwać. Czy przeszłość może mieć wpływ na teraźniejszość? Czy można żyć z małżonkiem i wcale go nie znać? Nie mogłam się doczekać rozwiązania...

Napięcie i zaciekawienie doprowadzone na skraj mojej wytrzymałości. Czytałam jak szalona, szybko, oraz szybciej byle tylko dowiedzieć się jak to wszystko się skończy.

A zakończenie? Wbiło w fotel i wyrzuciło z kapci! Nie wiedziałam czego się spodziewać! Ale takiego zakończenia to nie obstawiałam...

Bardzo dobra książka. Jedna z tych, które uwielbiam. Trzyma czytelnika w niepewności do końca, a temat posuszony w książce zostaje we mnie na dłużej ( oddać dziecko? być surogatką? ).

Polecam. 
Zdecydowanie lepsza niż szeroko reklamowana "Na skraju załamania".

Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...