niedziela, 25 lutego 2018

Krzyżacy. Henryk Sienkiewicz. Audiobook.

TYTUŁ: Krzyżacy
AUTOR:  Henryk Sienkiewicz
WYDAWNICTWO: Aleksandria
GATUNEK: powieść historyczna/ klasyka
    Czas słuchania: 30 godzin
Czyta: Zbigniew Wróbel

Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek


Przyznam się bez bicia: ja byłam uczennicą, która czytała wszystkie lektury. I tę też przeczytałam mając lat 15.
A teraz jako matka Polka czytająca postanowiłam sobie przypomnieć tę powieść.

Na temat samego dzieła Sienkiewicza napisano już chyba wszystko. Nie czuję się na siłach pisać o klasyku literatury. Noblista i wielki pisarz. Mnie to wystarczy.

Ale...

Tak, mam jedno wielkie ale!

Tego audiobooka polecam z całych sił! To co zrobił lektor, Zbigniew Wróbel, nie mieści się w żadnej skali oceniania. Brak mi słów! REWELACJA!

Mam syna, którego "Krzyżacy" są lekturą. Syn należy do dzieci czytających. Czyta różne książki. Ale zaczął "Krzyżaków" i powiedział do mnie: Mamuś nie dam rady! Mnie ogarnęła rozpacz!  Co robić???

I wtedy natrafiłam na tego audiobooka. I to był strzał w dziesiątkę!

Słuchaliśmy razem w drodze do i ze szkoły. W sumie: do jednej godziny dziennie. Czyli patrząc na długość audiobooka, to ponad miesiąc słuchania. Ale warto było! Zdarzały się takie dni, że syn nie chciał wysiąść z samochodu dopóki się rozdział nie skończył. 

I bardzo sobie chwalę to, że w tym audiobooku jeden plik to jeden rozdział. Bardzo to ułatwia szukanie określonych treści.

Z całego serca chcę zachęcić wszystkich do słuchania akurat tego audiobooka!

Audiobooki to moje odkrycie 2017 roku. Trafiłam przypadkiem i wsiąkłam.

Do dnia dzisiejszego wysłuchałam ponad 20 audiobooków. I do tej pory mistrzem audiobooków był dla mnie Mistrz Gosztyła. Ale został zdetronizowany. To co zrobił Pan Wróbel z "Krzyżakami" zakrawa na geniusz!
Bardzo mocno polecam! I jestem pewna, że nie jeden nastolatek wysłucha tę lekturę do końca. Do końca i z zainteresowaniem.

Napiszę to publicznie: jestem duma ze swego syna! Wysłuchał ze mną cierpliwie do końca, a potem wywiązała się między nami dyskusja o tej książce. I wywnioskowałam z niej, że mój syn słuchał cały czas i na zadawane pytania odpowiadał bezbłędnie.

Ps. I na koniec jeszcze jedna refleksja. Zupełnie inaczej odebrałam "Krzyżaków" teraz niż mając lat piętnaście. Ciekawe doświadczenie! Polecam!

Następna lektura to "Quo vadis". Już zamówiłam audiobooka w bibliotece.

PS. Mam tylko jedno zastrzeżenie. Na okładce jest napisane "Lektura dla leniwych". Nie zachęca on do sięgnięcia po tego audiobooka. Lepszy byłby "Lektura dla zabieganych".

Polecam gorąco!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cudowne lata. Valérie Perrin

  TYTUŁ :  Cudowne lata AUTOR : Valérie Perrin  WYDAWNICTWO : Albatros GATUNEK : literatura piękna  LICZBA STRON : 576 DATA PREMIERY: 22 lut...