poniedziałek, 23 października 2017

O prawie rozmowy z użyciem głowy. Anna Garbolińska

TYTUŁ:  O prawie rozmowy z użyciem głowy
AUTOR: Anna Garbolińska
WYDAWNICTWO: Novae Res
GATUNEK: Literatura współczesna/dla dzieci
STRON:  95
Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie Książek

Kolejne spotkanie z autorką. Tym razem rozmowie z dzieckiem o prawie. 
Prawo to jednak bardzo rozległa dziedzina i zastanawiałam się jakich tematów podejmie się autorka.

Garbolińska w rozmowie z córka porusza kilka kwestii. 
Dlaczego dzieci muszą jeździć w fotelikach i dlaczego muszą chodzić do szkoły?
Po co nam konstytucja? Czy potrzebny nam sejm i senat?
Jakie prawa i obowiązki ma Prezydent? A jakie Premier?
Czy prawa człowieka można zbyć, a czym jest wolność słowa?
Co to jest strajk? I czym są związki zawodowe?
Czy spadek to coś, co na nas spadnie i czy śpiący chomik to nieruchomość?
Czy służebność to rodzaj służby, a darowizna to zawsze coś darmowego?

Lilka, bohaterka zadaje mnóstwo pytań. Wraz z mamą i bratem wyjeżdżają na wakacje na wieś. I tam mama cierpliwie tłumaczy ciekawskiej córce różne zawiłości prawnicze. Jak dla  mnie prosto i ciekawie.

Zastanawia mnie tylko dlaczego akurat taki dobór tematyki. Ja z moimi dziećmi rozmawialiśmy na trochę inne tematy. Ale może to zależy od zainteresowań potomstwa. 
Ale żeby nie było, to ja też się czegoś ciekawego dowiedziałam. Nie miałam pojęcia, że istniało prawo kobylego pola. Okazuje się, że człowiek uczy się przez całe życie...

I jeszcze jedna rzecz na którą zwróciłam uwagę. Piękne wydanie i niesamowite rysunki Pauliny Wyrt. Mnie po prostu urzekły. Wraz z treścią stanowią wspaniałą pozycję godna polecenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...