sobota, 20 stycznia 2018

Zastrzyk śmierci. Małgorzata Rogala

TYTUŁZastrzyk śmierci
AUTOR: Małgorzata Rogala
WYDAWNICTWO: Czwarta Strona
GATUNEK: kryminał
STRON: 344
Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek


Zastrzyk śmierci to czwarta część z serii Agata Górska i Sławek Tomczyk. Zalecam czytać po kolei: Zapłata, Dobra matka, Ważka. A 12 lutego ukaże się część piata zatytułowana Grzech zaniechania.

Pisałam już to wielokrotnie i teraz też napiszę: na mój odbiór książki wpływa wiele czynników. Dopiero zebrane razem kształtują moja opinię o przeczytanej lekturze.

Okładka tak jak lubię. Czyli bez pięknych pań i przystojnych panów. Odnosząca się do treści i nie przepełniona dodatkami.

Bohaterowie to para policjantów: Agata i Sławek. Budzą sympatię. Ja lubię czytać o ich życiu prywatnym i tutaj też się wiele dowiedziałam. I bardzo kibicuję, że im się udało.

Warstwa kryminalna przedstawiona tak, że do końca nie wiedziałam kto jest mordercą. Trup ściele się gęsto, wątków przybywa, podejrzanych także, a ciekawość moja została tak rozbudzona, że pochłonęłam książkę w jeden dzień.

Warstwa obyczajowa, jak to u Pani Autorki, równie ważna i ciekawa jak kryminalna. Przynajmniej dla mnie. Tutaj akurat poruszony jest temat bezrobocia i nieuczciwości pracodawców. Umowy śmieciowe, zaleganie z wypłatą wynagrodzenia, zatrudnianie "na czarno", oszukiwanie instytucji państwowych. Niestety, temat na czasie i wciąż aktualny. Wiele prawdziwych  refleksji i celnych uwag. Kto nie był w urzędzie pracy, ten nie zrozumie jakie emocje wiążą się z wizytą w takiej instytucji.

Zakończenie świetne. Zostałam zaskoczona, a to lubię. 

Nie pozostało mi nic innego tylko czekać na kolejną książkę Pani Małgosi. Dobrze, że 12 lutego już niedługo.

Ps. Lubię zieloną herbatę jak Sławek. I aż, podczas czytania, nabrałam na nią ochoty. Co widać na zdjęciu.



Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...