niedziela, 1 lipca 2018

Indonezja. Ludożercy wczoraj i dziś. Alicja Kubiak, Jan Kurzela

TYTUŁIndonezja. Ludożercy wczoraj i dziś.
AUTOR: Alicja Kubiak, Jan Kurzela
WYDAWNICTWO: Novae Res
GATUNEK: literatura podróżnicza
STRON: 342
DATA PREMIERY:  11 maja 2018

Egzemplarz recenzyjny dzięki uprzejmości Wydawnictwa Novae Res


Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie ksiązek


Znacie piosenkę: "Jedziemy na wycieczkę, bierzemy misia w teczkę"?
No! To moja kotka, Luśka, już jest gotowa do drogi. 
A ja śpiewam: Jedziemy na wycieczkę, bierzemy kotka w teczkę. 

I to słowo "ludożercy" zadziałało mi na wyobraźnię. To jeden z powodów dla którego sięgnęłam po książkę.
A, i o Indonezji wiem niewiele...

Autorzy, Alicja Kubiak i Jan Kurzela, podróżują wspólnie od 16 lat. Wydali już kilka książek opisujących swoje wojaże. Tym razem wybrali Indonezję. Co ich tam spotkało i jakie mieli przygody, to możemy przeczytać w tej lekturze. 

Od literatury podróżniczej mam określone wymagania. Ma ciekawie przedstawić miejsca czy dany obszar. Zdjęcia mają oddawać klimat opisywanych terenów. A po zakończeniu czytania będę chciała się od razu pakować i jechać w rejony, o których czytałam. 
I ta książka spełniła wszystkie moje warunki.
Odwiedzamy park narodowy na Sumatrze, poznajemy tajemnice życia orangutanów, zwiedzamy Papuę Zachodnią, Dolinę Baliem, poznajemy ostatnich członków plemienia Korowajów i Asmatów, lecimy na Borneo, Miri, Brunei, Bali. Oglądamy smoki z Komodo.
A to wszystko przeplatane przepięknymi zdjęciami. A na okładce mapa, która jest pomocna do podróży palcem po mapie.

Wszystko ciekawie opowiedziane. Cudne zdjęcia. I znów ta ochota by spakować walizkę....

Czyli polecam.

Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie ksiażek
Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...