poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Iluzja. Mieczysław Gorzka

TYTUŁ: Iluzja
AUTOR: Mieczysław Gorzka
WYDAWNICTWO: Bukowy Las
GATUNEK: kryminał
STRON: 650
DATA PREMIERY: 13 listopada 2019
CYKL: Cienie przeszłości (tom 2)

Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek



Iluzja to drugi tom cyklu Cienie przeszłości. Sięgnęłam po niego bardzo szybko po przeczytaniu pierwszej części pt. Martwy sad. Czy kolejny tom był równie dobry, jak poprzedni?

Lubię czytać kryminały, ale nie lubię o nich pisać. 
To do meritum.
Nie lubię książek powyżej 500 stron, bo szybko się niecierpliwię. Ta ma ponad 600, a przeczytałam sama nie wiem kiedy. Autorowi udało się utrzymać moją uwagę i zainteresowanie przez te wszystkie strony. Brawo.
Fabuła z dużą ilością zaskakujących zwrotów akcji. I nieoczekiwanym zakończeniem. Nie do końca jestem do niego przekonana, ale nie czuję też takiej potrzeby.
Elementów z prywatnego życia komisarza Zakrzewskiego nie za dużo, a tak w sam raz.
Były też momenty podnoszące ciśnienie. Niektóre sceny to mistrzostwo świata.
Trup ściele się gęsto. Nie lubię tego określenia, ale tu pasuje idealnie.
Zagadki z przeszłości i skrywane emocje, które wychodzą po latach na światło dzienne. Intrygujące.
Lubię także, kiedy autor wodzi czytelnika za nos, wyprowadza w pole czy jak to inaczej zwał. Podsuwa mnóstwo wątków i motywów, a i tak okazuje się, że wszystko to iluzja...
Jest to druga z trzech części. Pierwsza to Martwy sad, a w maju 2020 roku ukaże się trzeci tom pt.  Totentanz. To informacja dla osób lubiących serie.
I bardzo przypadła mi do gustu szata graficzna tego cyklu.

I choć mam kilka drobnych uwag, to w całokształcie oceny tego kryminału gdzieś mi się one zagubiły 😉 Nie czepiam się, bo mam wrażenie, że już jestem trochę zmanierowana czytelniczo.

Polecam wszystkim lubiącym zawiłe zagadki kryminale z wątkami z przeszłości i nieoczywistym zakończeniem.

2 komentarze:

  1. Słyszałam wiele dobrego i planuję poznać tę serię 😊 Z tego, co piszesz widzę, że powinno mi się podobać
    Pozdrawiam
    subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...