niedziela, 1 stycznia 2023

Książkowe podsumowanie 2022 roku

 

                      Kompleksowe podsumowanie czytelniczego 2022 roku

                                                                 


Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek



W 2022 roku przeczytałam 144 książki. Nie o wszystkich pisałam na blogu. Postów było 64, książek znacznie więcej, bo w niektórych pisałam o więcej niż jednej książce. Co roku wybieram Książkę Roku. W tym będzie nie jedna lektura, a czterotomowy cykl litewskiej pisarki. I choć dwa pierwsze tomy przeczytałam w poprzednim roku, to jednak cała te seria zrobiła na mnie takie wrażenie, jak żadna inna książka. I dopiero po przeczytaniu całej tetralogii doceniłam ją w pełni.

Książka Roku 2022 

Cykl Silva Rerum Kristina Sabaliauskaitė. 


Za stworzenie historii, której nie chciało się opuszczać. 


https://izawlabiryncieksiazek.blogspot.com/2020/01/silva-rerum-silva-rerum-ii-kristina.html

https://izawlabiryncieksiazek.blogspot.com/2022/12/silva-rerum-iii-silva-rerum-iv-kristina.html


Moje Najlepsze z Najlepszych w 2022, czyli TOP NAJ (w przypadkowej kolejności)

Schronisko, które przestało istnieć. Sławomir Gortych
  Za rewelacyjny debiut dzięki, któremu chce się wyjechać w opisywane rejony.

* Porządek dnia. Eric Vuillard
  Za pokazanie, że literatura faktu może być fascynująca.

* Historia społeczna Trzeciej Rzeszy. Richard Grunberger
  Jak wyżej. Za pokazanie, że literatura faktu może być fascynująca

Katharsis. Maciej Siembieda
  Za niezmiennie od la tworzenie powieści zapierających dech w piersiach.

Empuzjon. Horror przyrodoleczniczy. Olga Tokarczuk
  Za klimat i wrażliwość, którymi zachwycam się od lat.

* Niepowinność. Paweł Radziszewski
   Za stworzony klimat oraz wrażliwość i sentymentalny powrót do lat dzieciństwa.

* Akuszerki. Sabina Jakubowska
   Za stworzenie cudownej historii kobiet i świetną lekcję historii.

* W ogrodzie bestii. Erik Larson
   Za świetne pokazanie przemian tak w ludziach, jak i w państwie.

* Życie za wszelką cenę. Lisa Genova
   Za wywołanie u mnie mega wielkiego poczucia wdzięczności, za to co mam. 

* Światłość i mrok. Małgorzata Niezabitowska 
   Podobnie jak w Silva Rerum: za stworzenie historii, której nie chciało się opuszczać.

* Ludzie sierpnia. Sergiej Lebiediew
   Za bardzo dobre połączenie historii i filozofii, które zmusza do przemyśleń.


O wszystkich wymienionych wyżej książkach można poczytać na blogu (wpisując nazwisko autora lub tytuł w lupkę). 

Wszystkiego najlepszego czytelniczego w 2023 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...