poniedziałek, 20 marca 2023

A Ty, ile masz czasu? Łukasz Olędzki

 

TYTUŁ: A Ty, ile masz czasu?
AUTOR: Łukasz Olędzki
WYDAWNICTWO: Wydajzsensem.pl
GATUNEK: poradnik
STRON: 280
DATA PREMIERY: 2023 rok



Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek





Lubię czasem sięgnąć po poradnik. Ponieważ jestem kobietą wiecznie zajętą, to od kilkunastu miesięcy zaczęłam zgłębiać temat organizacji i zarządzania sobą w czasie. Chętnie poznam sposoby lub metody, aby móc robić jeszcze więcej. Moja głowa jest pełna pomysłów, a doba ma tylko 24 godziny. Tym razem wybór padł na książkę napisaną przez praktyka. 

O czym możemy poczytać? Tematyka jest bardzo różna, zaczynając od tematów dla każdego jak np. praca na etacie czy emerytura, a kończąc na prowadzeniu firmy, inwestowaniu czy konkurencji. Poruszony jest temat multitaskingu, procedur, sprzedaży, sylwestrowych postanowień, czasozabieraczy vs wspomagaczy. I wiele innych. Ten ostatni polecam szczególnie, same sprawdzone konkrety godne zastosowania, które będę wprowadzać w życie, bo zdecydowanie za dużo u mnie tych czasozabieraczy.

Książka posiada wiele plusów:

Oparta jest na doświadczeniu autora, który podaje także mnóstwo przykładów z życia innych. Wiedzy teoretycznej jest tyle, ile potrzeba, bez dłużyzn i nadmiernego nazewnictwa fachowego.
Poradnik osadzony w polskich realiach. Przeczytałam już wiele książek w tej tematyce, ale były to lektury zagranicznych autorów. Ten pokazuje, że prowadzenie biznesu w Polsce do najłatwiejszych nie należy. I jestem pewna, że dla obcokrajowców niektóre aspekty będą zupełnie niezrozumiałe.
Krótkie rozdziały, bez lania wody. Każdy rozdział to taka wiedza w pigułce. Krótko i na temat. To lubię.
Ujednolicony schemat rozdziałów: cytat, omówiony problem, a na końcu ćwiczenia do wykonania. Świetnie się czyta. I choć, patrząc na liczbę stron, myślałam, że przeczytam w dwa wieczory, to okazało się, że ćwiczenia na końcu każdego rozdziału mi na to nie pozwoliły. Dają do myślenia i skłaniają do wielu refleksji.
Nie ma konieczności czytania po kolei. Każdy rozdział dotyczy innego problemu, więc nie ma przymusu czytania rozdział za rozdziałem. Można otworzyć książkę w dowolnym miejscu i zgłębić nurtujący nas problem i jego rozwiązanie.
Ostatni rozdział podsumowuje wcześniejsze rozdziały. Ciekawy zabieg, który pozwala utrwalić zdobytą wiedzę.
Na końcu jest: Lista książek, które warto przeczytać. Polecam szczególnej uwadze. Lista jest świetna, kilka książek już za mną, resztę sobie już zapisałam.

Jedynym minusem, ale nie musi być u każdego, może być to, że z kilkoma sposobami na zarządzanie sobą w czasie spotkałam się już we wcześniejszych poradnikach. Dla kogoś, kto dopiero zaczyna szukać metod na organizację swojego czasu, to będzie świetna lektura. Polecam szczególnej uwadze ćwiczenia na końcu każdego rozdziału. Można się zdziwić i dojść do ciekawych wniosków. Bardzo inspirujące.

Podsumowując: jest to bardzo dobry zbiór konkretnych porad zebranych przez praktyka, podany w bardzo ciekawy i przystępny sposób.

Polecam.

2 komentarze:

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...