sobota, 21 września 2019

Okna na błysk. Myj okna w 9 sekund. Stanisław Biernat

TYTUŁ: Okna na błysk. Myj okna w 9 sekund.
AUTOR: Stanisław Biernat 
WYDAWNICTWO: Novae Res
GATUNEK: poradnik
STRON: 73
DATA PREMIERY: maj 2019


Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek




Po książki sięgam z różnych powodów. Korzystam z poradników, ale nie robię tego zbyt często. W moim odczuciu w dobie internetu, gdzie można znaleźć prawie wszystko w sieci, to byt poradników jest troszkę zagrożony.
Ale po ten zbiór porad sięgnęłam trochę z przekory. Pomyślałam sobie: cóż nowego może mi powiedzieć FACET o myciu okien? Mnie, kobiecie, która myje okna we własnym domu od ponad 20 lat. Chciałam się przekonać i przeczytałam. I co z tego wynikło?

Ponieważ Terry’emu „Turbo” Burrowsowi z Wielkiej Brytanii umycie trzech szyb o standardowym wymiarze zajęło 9,14 sekundy, to ja postanowiłam podać 9 powodów dla których trzeba przeczytać tę książkę:

1. Autor jest praktykiem. Żyje z mycia wielkich powierzchni szklanych.
2. Biernat oprócz doświadczenia przeszedł wiele szkoleń i kursów z zakresu mycia okien.
3. Autor wskazuje na pewne marki środków czyszczących czy innych rzeczy, ale decyzje o zakupie pozostawia czytelnikowi. Nie namawia i nie każe kupować. Nie odebrałam tego jako lokowania produktu.
4. Wiedza zawarta w książce podana jest w sposób przystępny, bez używania fachowych czy niezrozumiałych określeń.
5. Autor nie kreuje się na wszystkowiedzącego w omawianym temacie. Wielokrotnie podkreśla, że to o czym pisze wynika z jego doświadczenia.
6. Wiedza jest usystematyzowana. Można czytać po kolei, albo tylko interesujący nas temat.
7. W książce są zdjęcia i opisy pokazujące różne techniki mycia szyb. Gdyby komuś to nie wystarczyło, to autor podaje informacje gdzie można znaleźć filmiki na których obejrzymy to o czym pisze.
8. Autor zdradza kilka sekretnych sposobów na mycie okien. Ja, niedowiarek, musiałam sprawdzić, czy działają. I już obejdę się bez płynu do mycia okien zakupionego w sklepie. 
9. Książka napisana jest bez zadęcia i pouczania czy krytykowania. Lekko i z humorem. Czyta się z przyjemnością i zainteresowaniem. A po skończeniu lektury czytelnik od razu idzie myć okna, aby zweryfikować, czy to co przeczytał jest prawdą.

Stanisław Biernat udowodnił mi, że całe życie warto się uczyć i nie zamykać się na nowości. Po zastosowaniu rad i wskazówek zawartych w tym poradniku zmieniłam podejście do mycia okien. Robię to częściej i z przyjemnością. Przetestowałam sposoby i środki do mycia okien, unikam błędów, które do tej pory popełniałam. Czas mycia powierzchni szklanych takich jako okna, drzwi czy lustra skróciłam co najmniej o połowę i nie jestem tak zmęczona jak poprzednio.

Podsumowując: polecam!


                         Egzemplarz recenzyjny dzięki uprzejmości Wydawnictwa Novae Res



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...