środa, 18 maja 2022

Bajki z Auschwitz. Redakcja Jarek Mensfelt, Jadwiga Pinderska-Lech

 

TYTUŁBajki z Auschwitz
AUTOR/REDAKCJA: Jarek Mensfelt, Jadwiga Pinderska-Lech
WYDAWNICTWO: Państwowe Muzeum Auschwitz Birkenau
GATUNEK: literatura faktu
LICZBA STRON: 99
DATA PREMIERY: 2018



Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek



To jest jedna z trudniejszych lektur, jakie przeczytałam w swoim życiu. 

Na wstępie czytamy takie słowa:

Bajki wykonane nielegalnie przez więźniów obozu Auschwitz, pisane z myślą o dzieciach, pełne nadziei i tęsknoty oraz ważnych i aktualnych do dziś wartości.

Zbiór 6 bajek, które ściskają za serce.
Zdjęcia oryginalnie zapisanych tekstów obok tych drukowanych zrobiły na mnie wrażenie.
Bajki są pisane wierszem i występują w nich zwierzęta, co mnie akurat kojarzyło się z bajkami Ignacego Krasickiego. 
I do tego cudowne ilustracje. Warto przyjrzeć się im dokładniej. Zachwycają detalami.

Te bajki są niesamowicie ważnym świadectwem historycznym, ale także chwytającym za serce wyrazem tęsknoty i miłości rodzicielskiej. 

Bajki pełne emocji, świadomość miejsca i okoliczności powstania tych tekstów oraz piękne wydanie tej książki nie pozwalają czytać spokojnie. Szczególnie kiedy za ścianą śpi własne dziecko.

Polecam.

PS I, kiedy już przeczytawszy zamkniesz, Czytelniku, książkę, to z okładki uderzy Cię modlitwa maleńkiego chłopca

[…] aby powrócił do mnie mój tato […]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...