środa, 16 listopada 2022

Kołysanka. Maciej Siembieda. Audiobook, czyta Mariusz Bonaszewski


TYTUŁ: Kołysanka
AUTOR: Maciej Siembieda
WYDAWNICTWO: Agora
GATUNEK: literatura współczesna
CZAS TRWANIA: 11 godzin 41 minut
DATA PREMIERY: 9 listopada 2022
CZYTA: Mariusz Bonaszewski
CYKL: Jakub Kania (tom 5)


Zdjęcie ze strony audioteka.pl



Ta książka skłoniła mnie do wielu pytań i refleksji.
Pierwsze pytania jakie nasunęło mi się po wysłuchaniu audiobooka jest takie: co powoduje, że książki jednych autorów zachwycają nas za KAŻDYM razem, choć w różnym stopniu, a innych autorów odrzucają po kilku/kilkunastu stronach? 
Co musi mieć w sobie osoba lektora, że byłabym skłonna słuchać bez końca?
Co takiego zawiera książka, że po wysłuchaniu audiobooka chce się sięgnąć po wersję papierową i zanurzyć w fabułę jeszcze raz?

Pan Maciej należy do moich ulubionych współczesnych pisarzy. Przeczytałam wszystkie Jego książki, oprócz zbioru reportaży. Na każdą Jego książkę czekam z niecierpliwością. I tak też było z tą.

Nic o fabule nie napiszę. Zacytuję tylko samą siebie, kiedy to pisałam o Katharsis:

Fabuła jest poprowadzona w sposób taki, że ciężko się oderwać. Autor snuje historie swoich bohaterów niespiesznie, powoli uchyla skrywane tajemnice i rozjaśnia niedopowiedzenia. Aby na koniec wszystko zgrabnie spiąć zaskakującym zakończeniem. I to powoduje, że chce się wiedzieć więcej i więcej, aż trudno przestać czytać. Moja ciekawość była rozpalona do czerwoności. 
Dla mnie ważną częścią twórczości Pana Macieja jest sposób przedstawiania opowieści. Widać, a przynajmniej ja to czuję, wieloletnie doświadczenie reporterskie i bogate doświadczenie literackie. Piękny język dopracowany w każdym zdaniu, precyzyjna dbałość o szczegóły, świetne porównania, dyskretne poczucie humoru okraszone ironią bądź sarkazmem i do tego fenomenalne połączenie faktów z fikcją. Ja czuję się rozpieszczona.

Tak, po raz kolejny czuję się rozpieszczona. I nie będę wymyślać nowych peanów na cześć kolejnej książki Pana Macieja. O praktycznie wszystkich mogę napisać to samo: mistrzostwo!

I poproszę o brawa dla Mariusza Bonaszewskiego. Kłaniam się nisko! Świetna robota.

Polecam.

Audiobook wysłuchany dzięki audioteka.pl.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...