piątek, 30 czerwca 2023

Fotograf utraconych wspomnień. Sanaka Hiiragi

 

TYTUŁ: Fotograf utraconych wspomnień
AUTOR: Sanaka Hiiragi
WYDAWNICTWO: Grupa Wydawnicza Relacja
GATUNEK: literatura piękna
STRON: 176
DATA PREMIERY: 22 lutego 2023

Zdjęcie autorskie Iza w labiryncie książek



Chciałbyś zobaczyć całe swoje życie na fotografiach? Ale tak dzień po dniu, zdjęcie po zdjęciu? Takiej sytuacji doświadczają goście pewnego zakładu fotograficznego, którzy po śmierci w drodze w zaświaty mają przystanek właśnie w takim miejscu. Oglądają swoje życie na zdjęciach i mają wybrać jedno na każdy rok. Wybrać sobie jedno zdjęcie na każdy rok życia? Tylko jedno! Cały czas w trakcie czytania myślałam o tym, które ja bym wybrała.
Bohaterami są starsza pani, mężczyzna w średnim wieku i kilkuletnia dziewczynka. Każdy z nich miał inne życie i z innego powodu trafił do studia fotograficznego.
Książkę czytałam bardzo powoli, gdyż cały czas plątały mi się po głowie różne myśli, które nachodziły mnie w trakcie czytania. Który dzień z każdego roku mojego życia był najważniejszy? Które zdjęcie bym wybrała? Czy na pewno pamiętam wszystkie chwile z mojego żywota? Pamiętam tylko te dobre czy złe tez? Ale też czy chcę pamiętać? Czy może lepiej niektórych wydarzeń, czy emocji lepiej nie wspominać? Mnóstwo różnych pytań.

Ten zbiór trzech mocno różniących się od siebie historii napisany jest z czułością i dużą wrażliwością.  Cały czas podziwiałam sposób, w jaki autorka potrafiła wzbudzić we mnie mnóstwo pytań. 

Za refleksyjność, empatię, skłonienie mnie do zadumy i zadawania sobie pytań, czułość, wrażliwość i niespieszność polecam z całego serca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...