środa, 28 czerwca 2023

Zanim wystygnie kawa. Opowieści z kawiarni. Toshikazu Kawaguchi

 

TYTUŁ: Zanim wystygnie kawa. Opowieści z kawiarni.
AUTORToshikazu Kawaguchi
WYDAWNICTWO: Relacja
GATUNEKliteratura piękna
LICZBA STRON: 208
DATA PREMIERY: 17 maja 2023 roku
CYKL: Zanim wystygnie kawa (tom 2)


Zdjęcie autorstwa Iza w labiryncie książek





Drugi tom cyklu na który czekałam z niecierpliwością. Od kilku lat każda książka z kręgu literatury azjatyckiej okazuje się strzałem w dziesiątkę. Tak różna od europejskiej, a tak mi bliska sercu.

W tej części znowu przenosimy się do tokijskiej kawiarni, która pomaga ludziom przenosić się w czasie. Spotykamy starych i nowych bohaterów. Cztery pozornie różne historie, które subtelnie się przenikają. Akcja powtórnie dzieje się niespiesznie wśród nastrojowych zapachów i świateł kawiarni.
Spotykamy kolejnych chętnych do podróży w przeszłość, ale podróż ta ma wiele obwarowań. Jednym z nich jest to, że osoba, z którą chcemy się spotkać musiała odwiedzić kawiarnię. Innym jest to, że trzeba powrócić do rzeczywistości, jak mówi tytuł, zanim wystygnie kawa. Krzesło i jego nieopuszczanie jest też jednym z warunków przeniesienia w czasie. 

I tak samo jak pierwsza część cyklu i ta książka wzbudziła we mnie wiele refleksji. O miłości, życiu, przemijaniu, śmierci, wybaczeniu i zrozumieniu. Wiele razy rozmyślałam czy chciałabym odbyć taką podróż i spotkać ludzi z którymi nie mogę już porozmawiać. Czy to by coś zmieniło? Czy coś mi to dało? W trakcie czytania nasuwa się wiele pytań i refleksji. I to wszystko napisane jest pięknym językiem i okraszone celnością spostrzeżeń. Akcja toczy się niespiesznie, co wystawia, mnie niecierpliwca czytelniczego, na ciężką próbę. Z książki bije spokój i zaduma. Zwróciłam też uwagę na dużą wrażliwość i subtelność autora w sposobie opowiedzenia tych historii. Bardzo odpowiada mi taki klimat.

Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kruchy lód. Krzysztof Bochus

    TYTUŁ :   Kruchy lód AUTOR :  Krzysztof Bochus  WYDAWNICTWO : Skarpa Warszawska GATUNEK:  kryminał STRON : 368 DATA PREMIERY:  13 marca ...